Gezellig samen zijn op 11 september 2015

Op een van de laatste mooie zomerdagen waren wij van harte welkom op De Lytse Brekken bij de Families Wind. Op deze rustieke plek met op de achtergrond het uitzicht op de gigantische containerschepen op het Prinses Margrietkanaal kwamen wij als kerkenraadsleden en ambtsdragers bij elkaar voor een gezellig samenzijn. En ondanks enkele afzeggingen was de ploeg mensen er niet minder gezellig om.

De voorzitter van de kerkenraad, Jan de Jong, ging ons voor in gebed en vervolgde met het officiële gedeelte van de avond. Er moest afscheid genomen worden van Sjaak Pit, Bernard Wind en Jetske Wildschut (Bertus van Es was verhinderd). Hij benoemde de kenmerken die bij hen allen van toepassing zijn: betrokkenheid, bevlogenheid en accuratesse. Als dank voor het werk wat ze verzet hebben, kregen ze van Jan een verrassingspakket aangeboden. Een hartelijk welkom en een bos bloemen was er voor de nieuwkomers: Marieke de Velde Harsenhorst, Jan Postma en Dirk Qualm (Auke Nauta was verhinderd).

Hierna werd het tijd om de barbecue aan te steken. Onder bezielende leiding van Dirk, Bernard, Harm en (lekker ite mei?) Reitze werden ons heerlijke stukjes vlees, kip en vis aangeboden. Er werd kennisgemaakt en bijgepraat, serieuze en minder urgente onderwerpen kwamen ter tafel. Het is fijn om in een ontspannen sfeer elkaar beter te leren kennen. Jeugdherinneringen werden opgehaald bij het strandje aan de Lytste Brekken en een enkeling gebruikte het geluid van kabbelend water voor een moment van bezinning.

Bernard, Jenny, Hayo en Linda, heel erg bedankt voor het beschikbaar stellen van jullie prachtige locatie. Terugkijkend op een geslaagde avond zijn we dankzij het kopwerk van buurman/collega kerkrentmeester in circuitwaardig tempo huiswaarts gefietst.

Verslag: Anita Elzinga
Foto’s: Dini Wijnia

1. Jan heet ons welkom 2. De toehoorders 3. Gezellig en ongedwongen 4. Dank je wel! 5. Welkom en succes! 6. Staan te praten of...... 7. ....er lekker bij zitten. 8. Het vlees werd voor ons gebarbecued 9. Het smaakt goed! 10. En we hadden er mooi weer bij!