Veel mensen willen best iets betekenen voor een ander. Maar hoe? Uw diaconie heeft Stichting Present De Fryske Marren i.o. (DFM) gevraagd om mee te denken.present logo

Hoe werkt Present?
Present slaat een brug tussen mensen die iets te bieden hebben en mensen die daarmee geholpen kunnen worden. Als makelaar in vrijwilligerswerk biedt Present DFM de mogelijkheid voor vrijwilligers om zich in hun eigen woonplaats/gemeente in te zetten voor mensen die te maken hebben met armoede, een slechte gezondheid of een sociaal isolement. We werken samen met maatschappelijke organisaties, woningbouwverenigingen en andere vrijwilligersorganisaties. Het voordeel van Present is, dat je je kunt aanmelden voor één klus of maximaal één dag(deel), vaker mag natuurlijk ook.
Iedereen kan zich aanmelden: als gezin, bedrijf, kerkgenootschap, individu, sportteam, familie, school, enz. Iedereen kan meedoen!

Present is een landelijke stichting met op dit moment 76 lokale stichtingen. In Friesland zijn dat er 8. Present DFM zal binnenkort gaan starten en daarmee is onze hele provincie gedekt.
Onze missie is: een beweging op gang brengen in de samenleving waarbij steeds meer mensen het vanzelfsprekend vinden om naar elkaar om te zien.
Doet u ook mee? Op de website van uw kerkelijke gemeente staat een link naar een presentatie met voorbeelden van praktische en sociale projecten. Ook kunt u kijken op de site van Present Nederland: www.stichtingpresent.nl.
Wilt u zich al opgeven? Dat kan via uw contactpersoon Dini Wijnia, 0513-432518 of
d.d.wijnia@gmail.com.

Bekijk HIER de gezamenlijke presentatie van Present en Op ‘e Noed