Meteen na de uitbraak van de corona-pandemie in maart 2020 nam Omrop Fryslân het initiatief tot het uitzenden van kerkdiensten op zondagochtend, na overleg met de classis Fryslân. In 2020 werden de diensten eerst verzorgd vanuit de Martinikerk in Franeker. Vanaf januari 2021 zijn de diensten vanuit verschillende plaatsen in Fryslân uitgezonden als ‘Tsjerke fan ‘ee Moanne’.

Vanaf komende zondag 5 februari is de hele maand februari de Protestantse gemeente Op ‘e Noed en kerk Langweer, ”Tsjerke fan ‘e Moanne” en zullen de diensten vanuit de kerk in Idskenhuizen opgenomen en uitgezonden worden door Omrop Fryslân. De uitzending is vanaf 10.00 uur te zien op de televisie en op een later moment terug te kijken via de website van Omrop Fryslân.

Op 5 februari en 19 februari zal ds. Aart Veldhuizen uit Langweer de voorganger zijn en op 12 februari en 26 februari zal ds. Gerda Keijzer de voorganger zijn in de diensten. Elke dienst heeft ook muzikale begeleiding van verschillende muzikale gemeenteleden.

U bent natuurlijk van harte welkom om naar deze dienst in Idskenhuizen te komen. Er zijn dingen anders dan wat we gewend door de opnames voor Omrop Fryslân.
– Om 9:50 dient iedereen al op zijn/haar plek te zitten.
– Exact om 10:00 uur begint de kerkdienst met inleidend orgelspel.
– Aan het einde van de dienst gaan we na de zegen weer zitten omdat het orgelspel na afloop ook uitgezonden wordt.
– Collecteren doen we bij de uitgang.
– Iedere bezoeker die in de kerk is loopt de kans om op televisie te komen.