Op zondag 6 januari 2019 nam pastor Anneke Adema afscheid van onze gemeente. Nadat Anneke de zegen aan ons allen meegegeven had, kwamen de cadeautjes. Namens de gehele gemeente ontving ze een boekje met alle columns uit het kerkblad die Anneke ooit geschreven had voor de rubriek ‘vanuit Joure’. Ook ontving ze een spiegel met daarin haar naam, begin- en einddata van haar werk bij ons en het logo van onze kerk, daarin gegraveerd. En natuurlijk nam ze daarna de map met persoonlijke woorden van de gemeenteleden in ontvangst. Ook de kindernevendienst en de bouwcommissie hadden nog cadeautjes voor Anneke. Tenslotte nam Gerda Keijzer het woord om aan de gemeente te vertellen wat Anneke elke keer meesleepte in de kofferbak van haar auto. Elke keer bij vergaderingen of eetafspraken tussen Gerda en Anneke kwamen er minstens twee tassen en één of twee dozen vol met spullen uit de kofferbak. Daarom kreeg Anneke van Gerda nu een koffer en bak vol met spullen zodat de voorraad aangevuld kon worden.

Na deze speeches kon er afscheid genomen worden van Anneke. Ook was er koffie met oranjekoek voor iedereen, gevolgd door een hapje en drankje.

Hieronder een sfeerimpressie van de afscheidsdienst van Anneke: