Op Goede Vrijdag 10 april zingt het Heerenveense koor Perspectief de Messiah van het wereldberoemde Oslo Gospel Choir in PKN-kerk Op ‘e Noed in Idskenhuizen.

Het wordt een afwisselende dienst, waarin gospel en hedendaagse muziek, stemmige en up-tempo nummers over het leven van Jezus Christus vertellen. Daar tussendoor zijn teksten geweven die de verbinding met het nu leggen, met de actualiteit en het leven van alledag.

De oorspronkelijke Messiah, zoals gecomponeerd door de leider van het Oslo Gospel Choir Tore W. Aas, kent 29 nummers. In overleg met de uitgever van de Messiah, zijn veertien nummers geselecteerd, om tot een evenwichtig programma te komen. Sommige liederen nodigen uit tot meezingen. Het project werd de afgelopen twee jaar uitgevoerd in Heerenveen en Meppel en op Ameland. De reacties van bezoekers waren overweldigend. “Bijzonder genoten, het was een prachtige avond, fantastisch, erg indrukwekkend.”, om enkele reacties te citeren.

De dienst begint om 19.30 uur en is toegankelijk voor iedereen die met een muzikale belevenis naar Pasen wil toeleven.

Perspectief

Het koor Perspectief bestaat al ruim twintig jaar. Met ruim zestig enthousiaste leden, is het koor verbonden aan de Protestante Gemeente Trinitas in Heerenveen en staat onder leiding van dirigent John Verrijk. Eerdere projecten trokken vele bezoekers, zoals de musical Noömi in 2009 en Grenzeloos in 2017.

Perspectief voert de Messiah dit jaar ook uit in de Zuiderkerk in Sneek, op zondagavond 29 maart om 19.30 uur en in de Grote Kerk van Dalfsen op zondagochtend 19 april om 10 uur.