De Op ‘Noed-app is ‘live’

Het hangt al een tijdje in de lucht: een eigen app voor Op ‘e Noed! De app is bedoeld om de leden van onze kerk gemakkelijker met elkaar in contact te brengen. De functies zijn vergelijkbaar met Facebook en Whatsapp. Er is ook nog een mogelijkheid om er de collecte mee te geven. Maar daar gaan we u / jou in een later stadium over informeren.

Vanaf vandaag kun je deze app downloaden op uw / je mobiele telefoon of op je tablet/ipad.

De te volgen stappen zijn:

• De app downloaden (Google Play of App Store); zoek op “Op ‘e Noed” en let op het icoontje van ons Op ‘e Noed logo
  • Nieuw account aanmaken met je mailadres en met een door u / jou te kiezen wachtwoord
  • Het e-mailadres bevestigen in uw / je eigen e-mailbox
  • Uw / jouw voor- en achternaam invullen en een profielfoto maken of toevoegen.
  • Wachten op toegang (die krijgt u / krijg je van de hoofdbeheerders).

Na de verleende toegang (alleen voor leden van onze gemeente  i.v.m. de privacy) zit u / je in de app. En vervolgens kunt u / kun je:

• een eigen profiel pagina aanvullen met uw / jouw gegevens
  • eigen groepen kiezen via ‘Ontdek’

Mailadres
Hebt u / heb je geen mailadres, dan moet u / je die wel (laten) aanmaken. Hopelijk kunt u / kun je dat zelf. Anders kan familie of kennissen wellicht even helpen. En mocht dit helemaal niet lukken, dan komt één van ons ‘help-team’ persoonlijk bij u / je langs.

Wat krijgt u / krijg je te zien als je de app eenmaal op je telefoon hebt?
Iedereen krijgt sowieso bovenaan de volgende rubrieken te zien: ‘Op ‘e Noed’ (met allerlei algemeen nieuws over Op ‘e Noed), ‘EHBA’ (Eerste Hulp Bij App-vragen), ‘Marktplaats’ (aan- en verkoop van spullen), ‘Prikbord’ (allerlei).

Onder de rubriek ‘Ontdek’ staan allerlei groepen waarvoor u zich / je je kunt aanmelden. Dat wil zeggen: indien van toepassing. De beheerder van de groep moet u / jou dan na uw / jouw aanmelding toelaten. Als dat gebeurt, dan komt deze groep in uw / jouw bovenste balk te staan en kunt u /kun je mee-appen in deze groep.

Gewoon proberen
Zoals met alle nieuwe dingen: het is in het begin gewoon een kwestie van een beetje oefenen en uitproberen. En geen angst, u / je kunt overal op drukken en klikken zonder dat het nadelige gevolgen heeft… En als u / je denkt ‘Waar ben ik eigenlijk?’, dan drukt u / druk je links onderaan op het icoontje ‘Mijn kerk’, en u / je bent weer in het hoofdmenu.

Vragen?
Hebt u / heb je vragen over de app? Veel vragen/antwoorden staan al in de EHBA. Maar u kunt / je kunt uw /je vraag ook naar ons appen (via EHBA) of mailen via onze mailadressen (zie onderaan).

Na de zondagsdienst van 11 december zijn we na de dienst beschikbaar in de kerk om u / je ‘live’ te helpen. U / je kunt trouwens ook kijken op de website van de bouwers van onze kerk-app (Donkey Mobile). Daar staat helemaal onderaan hun site de rubriek ‘veelgestelde vragen’.

Lancering
De officiële lancering van de app is NA de dienst op 11 december!

Veel succes!

De hoofdbeheerders,