Stel je voor dat je in een tijdmachine kan stappen, terug naar het jaar 30 van onze jaartelling. Opeens loop je door de straten van Jeruzalem op zoek naar geheime aanwijzingen. Overal kom je QR-codes tegen en ga je het gesprek aan met virtuele gesprekspartners uit de tijd van Jezus. Je zit middenin het verhaal van Pasen.

De paaschallenge van 2021 is een coronaproof QR wandeltocht waarbij je in kleine groepjes (of meerdere personen uit één huishouden) mee kunnen doen. Pasen beleven op een fysieke en uitdagende manier. De paaschallenge is geschikt voor iedereen, alle leeftijden kunnen meedoen. Ook mensen van buiten de kerk zijn welkom. Het spel is voor iedereen goed te spelen zonder voorkennis.

Met de QR-codes ontdek je steeds wat de opdracht is. Dit kan in de vorm van een filmpje zijn maar ook een tekst of audioboodschap. Als deelnemer neem je een smartphone (met QR-code scan app (te downloaden in de store van je telefoon) en internet) en oortjes/koptelefoon mee en een hamer met 10 spijkers.

De paaschallenge kan gelopen worden in de stille week (29 maart t/m 3 april).Deze tocht wordt in zowel Tjerkgaast als Idskenhuizen als Sint Nicolaasga uitgezet. Hierdoor kan je de tocht altijd in je eigen dorp lopen.

Startlocatie Idskenhuizen: Bramerstraat 25 Startlocatie Tjerkgaast: Bij de kerk Startlocatie Sint Nicolaasga: Bij de kerk