Zondag 24 september is het Startzondag. We beginnen dan het nieuwe seizoen in de kerk met een “Kerkproeverij”. Iedereen is van harte uitgenodigd om op die dag een stukje van de kerk te proeven.

Het menu is veelzijdig. We gaan zingen, van psalmen tot opwekkingsliederen, van nieuwe liederen en kinderliederen tot een lied uit de bundel van Johannes de Heer. We proeven kleine ‘preekjes’ van een paar minuten. Meer ’tussendoortjes’ eigenlijk, de één zacht van smaak, de ander juist pittig. Voor de kinderen hebben we ook een menuutje. Bovendien hebben de kinderen een bijzondere taak in de dienst.

We laten je tijdens de dienst ook echt iets proeven, zodat je niet met een hongerig gevoel naar huis gaat.

Wat we nou heel bijzonder zouden vinden is wanneer je iemand mee zou nemen naar deze dienst die al een tijdje niet meer in de kerk komt. Of iemand die nog nooit in de kerk is geweest en die je graag zou laten zien hoe wij ons seizoen beginnen.

Hoe doe je dat, iemand uitnodigen? Iemand uitnodigen voor een kerkdienst is best spannend. Hoe vraag je dat? Hoe reageert die ander op je uitnodiging? Wat doe je als ze “nee” zeggen? Een paar tips:

Als je iemand vraagt, dan kun je dat het beste persoonlijk doen. Dat is beter dan een geschreven uitnodiging.

Kies mensen uit die je goed kent. Dus mensen waar je een band mee hebt: familie, buren, vrienden.

Hou de uitnodiging luchtig en vrijblijvend. Zo van: “Zou het je wat lijken om een keer mee te gaan naar mijn kerk? Ik zou het in ieder geval leuk vinden. Deze zondag is er voor vaste en  nieuwe  gasten”

Vertel er bij dat er niets van hen verwacht wordt: gewoon komen en zien wat er gebeurt.

En wat nou als ze “nee” zeggen? Dan is er geen man overboord. “Nee” is ook een antwoord op je vraag. Bovendien, het belangrijkste is dat iemand zich uitgenodigd voelt en zich welkom weet in onze kring.

Voor op het prikbord Als je mensen persoonlijk uitnodigt is het wel handig om een geschreven uitnodiging te overhandigen met daarop de datum, plaats en tijd van de dienst op Startzondag. Die kunnen ze dan op hun prikbord prikken, zodat ze het niet vergeten. Bij de uitgang van de kerk liggen de uitnodigingen voor u. Neemt u er een paar mee?

Bij de koffie

Na de startdienst drinken we koffie met wat lekkers erbij. Maar dat lekkers moet wel eerst gebakken worden. Daarom onze vraag: wie wil er een cake of koek of taart bakken voor de Startzondag??

De baksels kunnen op zaterdagavond 23 september tussen 18.30 uur  en 19.30  uur naar de kerk gebracht worden.

De voorbereidingsgroep Startzondag